klik-klik

27 January 2012

updated-adikku yg kuat!

Assalamualaikum semua..
harini ade mood skit nk updated walopon jejari ni sedikit malas nk taip..huhu..diari kehidupan adikku dr 17hb sehingga skang :-

17hb - 20 hb 1 : di hospital HTAA kuantan,rawatan yang dijalankan scan biasa, suntikan kesan kanser TIBI dan juga ujian MRI ( Magnetic Resonance Imaging ) petang tu terus bertolak balik ke dungun,home sweet home tuk berehat..sbb 24hb kene incharge balik ward tuk rawatan selanjutnye..keadaan adik saya,penat dan sedikit lemah,disebabkan hampir 5 hari menjalani beberapa jenis scan...tp still boleh berjalan cuma kurang bercakap...

21hb - 24 hb : berada di rumah,tok,paksu dan mak sdara dari kelantan sampai, rumah x lengang langsung dengan tetamu2 yg datang melawat..saya bertugas chef di dapur ni..rasanye ade dekat 5kg gula duk bancuh air..kawan2 die sume datang bg semangat..time tu adik saya happy skali..mb kawan2 buat die seronok berbual..

25hb : biopsy dijalankan atas adik saya..ambil sampel sel ketumbuhan di belakang die,menurut adik saya..proses tu menggunakan picagari yang besar tuk ambil sampel ketumbuhan tersebut..di bius belakang sahaja...dari apa yg adik saya cakap sakit yang sediakala lagi kuat dari kesan sakit biopsy...di sana adik saya hanya diberi ubat tahan sakit..xde lagi rawatan2 yg lebih selain dari bg ubat tahan sakit! huh....!

26hb : dibenarkan balik petang itu, diulangi dibenarkan balik petang itu...adik saya sakit doktor..xleh ke duk sini,senang pape hal nk rawat...haishhhh menyirap rasa...pastu die bagi temujanji pd 9hb februari,bermakna lagi 2 mggu...

dengan berbekalkan ubat tahan sakit...pd tarikh tu result MRI dan BIOPSY akan di baca..tp ade lagi satu tarikh pada 24hb 4 nnt..siap2 tulis dibuku..pd benak pikiran saya yg x bape geliga atau ikut emosi ni terfikir,maknanya adik saya xbuat rawatan pape lagi sehingga tarikh tu???...emmm..kalo sape2 boleh jelaskan silakan ye...skang ni ape yang kami buat,adalah rawatan alternatif...seriuss dr kajian hosp.kerajaan ni xth lagi ape yg nk deorg cerita pada saya..so saya ikut panduan dari doktor pakar yg saya jumpa di KMC baru-baru ni...adik saya ade 2 ketumbuhan, dan tulang belakang die telah dijangkiti sel2 kanser,sel2 tersebut telah memakan tulang belakang adik saya..dan risiko lumpuh amat tinggi!...oleh itu saya telah membeli enteleve kepada adik saya..iaitu supliment tuk memusnahkan sel2 kanser,dan juga Bone Dense Calsium tuk membina balik tulang belakang adik saya..saya berharap..sebelom prosedur seterusnye dr doktor, ade kejaiban yg dikecapi dari rawatan alternatif tersebut...

fuhhh...penuh emosi menaip..okess stop sini..nnt upadated lagik

p/s: x sampai hati nk amek pic adik,sedih nk tgk..nnt sy kuatkan semangat tuk updated dan letak pic die ye..dan kepada yang berkenaan..sila la segerakan rawatan adik saya xkan nk tggu melepek baru nk buat rawatan,pada fizikalnye die sihat sbb boleh berjalan,tp dalamannye..hanya die yg tahu seksa dan azabnye...

13 comments:

Salina@IbuAqil said...

Semoga Allah swt permudahkan segala urusan adik Neni.. Neni kuatkan semangat dik.. Mcm mana adik selalu pesan dkt kak ina, itu yg perlu adik lakukan skrg.. Mudah utk berckp yg sukar utk melakukannya.. Tp akak yakin kalian mampu.. Kerana kemampuan itulah kita diujiNYA.. Take care dear!! ~sebak!!!~

Cik CT said...

Ye begitula kak.deme buat test je.yg saya tahu kanser ni ada chemotherapy n radiotherapy je.slagi tak smpai turn takkan dipanggil.mana ade ubat lain.penat berulang ke hspital.arwah ayah dulu duk kt taiping tp spital taiping xleh buat apa.yg ada kepakaran dkt GH penang.berulangla mak ayah ke sana.tu pun bila time rawatan kna pi Pantai mutiara .bila dh stat radio, benda lain pulak timbul.kesan spt rambut luruh,kulit melecur.doc kna treat sume2 tu dulu b4 cont radio lg.tp sblm p hspital tu mmg byk alternatif kami.kak,dr experience dn juga rawatan alternatif psakit kanser elok makan buah2 berries yg ada vit B17.pastu yg eloknye deme kna mkn organic food..seek advice from them.slalunya mreka tahu apa yg ssuai utk psakit kanser.InsyaAllah ct doakan adik akak sembuh.

maszmadi said...

semoga semuanya dipermudahkan untuk neni sekeluarga hadapi ujian ini yerk..
erm, agaknya hosp kerajaan sume macam tu yerk, asik ujian ujian ujian tapi xder rawatan yang dilakukan..... nanti bila dah jadi sesuatu baru lah sibuk report sana report sini..... isk

ada buat rawatan alternatif tu, moga adik neni sembuh dari sakit tu yerk..

eB said...

insyaallah kami doakan dari jauh yer. result MRI eB pn kluar 15hb feb nih. sgt berdebar. x sanggup nk tahu. hu3

::NureeN:: said...

alhamdulillah.... bila neni ckp adik neni kuat semangat ituew yg kita mau.. insyaALLAH neni, nureen sama2 doakan utk kesihatan adik neni :)

~izan~ said...

sungguh tabah hati si adik.. mujur ada alternatif si kakak.. semoga dengan izinNya dapat mengurangkan kesakitan itu..

semoga kalian tabah hadapi saat2 begini...

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Lily baru tau keadaan adik neni..
Insyallah..moga dipermudahkan..& moga tabah untuk hadapi dugaan ini..

MamaYatie said...

semoga adik nen terus tabah & kuat.

intan_blur said...

smoga sume nye bjalan lancar ye nen..
selain ubat2..dia kene lawan sndiri penyakit tuh..so kene ade org sntiasa sokong dia..n beri kekuatan kat dia..

Mama Gee said...

harap neni seisi kuarga tabahkan hati ya....mama tak reti nk ckp lebih2..sbb turut merasa sayu membaca kisah ni..

Jahirah said...

nini...hosptal gomen memang senarai temujanji dia padat terutama utk doktor pakar.erm kdg2 bila rasa lambat sgt mmg geram tapi terpksa la jugak ikut temujanji.alternatif lain mungkin boleh cuba rawatan homeopathy.

Marina said...

semoga nens, adik dan keluarga tabah menghadapi dugaan Nya..

intan_blur said...

jgn putus bedoa ye nens..smoga Allah permudahkan jalannye..

iklan lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...