klik-klik

18 March 2013

cameron highlands -part 6

Assalamualaikum semua, salam hari isnin..lmbt bersiaran hari ni..meraikan besday rakan kami..hehe
jom la layan..nk habes dh ni gambar cameron..hehe..penat nk pilih gambar..hoho

penat sgt panjat bukit boh, ketiduran nk smpai ke KEA FARM..hehe, kea farm ni tempat jual2 hasil tanaman cameron, insyaallah hari2 bukak..lps selekoh S corner skit sampai la ke KEA FARM..


gambar stoberi je sempat amek..sbbnye masing2 memborong x hengat!..ekeke


 ni plak kali ke 2 ke KEA FARM, pagi b4 odw balik kuantan, ni pon gambar kasik jeles..hehe


 tertarik ngn budak ni..pegang laptop satu, rambut ala2 budak zaman dinasti china..ekeke


 seronok ke sini..mcm2 ada..sayur 1 plastik RM 1 pon ada..hehe


 bila odw balik, singgah plak kt 1 tempat tepi jalan tu hah..main singgah jek..nama tempat pon x alert dh..haha


 merah-merah sume!


macam2 ade!


 kaktus berbagai2 jenis...


bergedik ngn bunga..gewamm tgk bunga2 sana..


psssttt : ade yg tanya betul ke kalo stoberi & jagung kalo smpai umah jd x sedapp..hehe..bg nens mcm betul sbbnyer jagung cameron masa makan sana..bapak manisnyer, bila balik kuantan, jd tawar plak..puas tepek ngn marjerin n tabur garam..tapi x sama jugakkk...huhuhu...ni jawabnyer kene naik lagi la ni..kalo nk makan jagung cameron yg manis2 tu..hehe




18 comments:

Salmi Khairil said...

bestnya, nak g cameroon..nak beli strawbery..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

penat sangat Ammar tu.. sedap jer tgk dia tido... :-)
hehe..comel jer tgk budak tu...duduk sambil pegang laptop dengan gaya rambut macam tu...

MrS. F!zA said...

samalah..kitorang beli jgung mkn mentah2 je kt cameron sna..giler maniss! pstu bila blik sni trus tawar tk igt smpi mmbazir tk hbis.. :(

Cho Zila said...

ha.. ha betoilertu kena naik sekali lagi dan lagi... baruler merasa manisnyer...
yo ler lain macamnyer budak tu tu yerk...
stoberi cinta kalau kat CH.. rasa nak pergi lagi...

eima said...

CH ni pi byk kali pun sentiasa rasa syok je ... tatau nape

Zura Zue said...

seronok g CH nie..

NM03 said...

mak mertua aku penah beli pokok cili api, masa beli segar bugar, dah dua tiga hari kat umh mertua, layu selayunya noks...

mmg tanah kat sana segar tak sesuai ngan tempat kita

aku pun tertarik ngan budak ala2 pekan tu noks

Nafira usof said...

haah kan~
aku pon sama.. x dop gambar sgt kat kea farm.. masing2 sibuk memborong jer kan.. pastu masing2 lapor 1 hal..
dop ingat nak snap pic.. hehehe

eB said...

kalo gi CH x bergedik x best la kan? hik3

Myra Jay said...

Kalo stoberi jd masam tu memang btol, tp jagung setakat ni myra dok bwk balik ok je.. tetap manis ;D


**Suka nengok korang kalau bab bergambar ha**

azizah :) said...

seronoknya g CH ni..pergi banyak kali pon mesti tak puas kan..

Khai faiz said...

selamat berlibur... eh dah balik dah pun kan....

Rin Maira said...

jagung yg manis2 tu jagung madu tak? kitaorg salah beli jagung..masa try rasa tu bukan main manis...setongkol rm3.50...jagung madu katanya........masa beli yg mentah..lupa nk tanya jagung apa...agaknya jagung biasa..sbb balik umah rsnya sama je cam jagung yg biasa makan..harga pun murah...selonggok rm10..

maszmadi said...

cantiknya bunga2 an tu..... geram tengok

Marya Yusof said...

As salam nens,

Ala teringin nak mamam jagung bakar Cameroon...sedap & lemak! Kalau pergi sana mmg gila memborong kan :))

Ema Blog said...

oh yea ke jagung pun akakn kurang rasa manisnya...sebab masa pergi haritu akak beli jagung terus bawa balik ke KL..langsung tak makan kat atas sana..so, tak tahu lah manis ke tawar rasa bila jagung kat KL..sebab makan pun sampai habis berbatang-batang.

Izan Ishak said...

bestlah pulak tgk jagung tu. tgk pun dah terasa2 kat tekak kesedapannya.

PinKy MoMMa said...

budak dinasti cina tu memang cute hehehe..style mak dia potong ;p

iklan lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...