klik-klik

27 November 2012

kebun kecik

gambar 2 mggu lepas..lps n3 terakhir pasal kebun..ini adalah gambar seminggu lepas tu, sume dh berbuah dah dituai dan telah dimasak..hehe..very da fast deorg ni bekerja..pagi ni tgk besar..petang kang lg besar..esok terus boleh dituai..alhamdulillah..;)

 bendi ni nens simpan buat benih, org cakap kalo buah pertama simpan buat benih..sbb buah die begitu sempurna..jd elok buah benih..tp kalo benih dh banyak..nk amek buat makan pon xpe..;)


ni hasilnyer..dh banyak dituai..banyak lagi duk menanti..boley buat masuk dlm asam pedas, x pon masuk dlm singgang ikan..hehe

 bayam..dah satu pasu panjang bg org..ade lg 1 pasu panjang..hari2 sup bayam..hahaha..sedappp..lg best sbb bayam dan sayur2 nens tanpa RACUN serangga..very fresh dan sihat..


 diselangi dengan kailan..dah selamat masak pon pokok ni..hehe..


 2 2 petola ni pon dh selamat masak..skang tggu buah2 lain plak..hehe


 timun ni pon dah selamat..;)


 yg kecik ni pon dh selamat..skang tggu yg lain2..sonoknyerrrr!!


timun ni pon dh jd ulam semalam..alhamdulillah..manis sgt!..okey la kan tanam buat2 makan..kalo lebih bg kt rakan2 pejabat..semoga murah rezeki nens lagi dlm bab menanam2 ni..hehe

p/s: kenapa nens x jumpa2 button komen kt blog intan blur, kak intan ade jgak komen blog nens, tp xleh nk komen kt n3 kak intan..harap2 k.intan baca..huhu



pppppssssstttt : lada besar & kecik pon dh berbuah, nnt nens updated len kali ye..hehe



22 comments:

Zura Zue said...

wow..mesti seronokkan tgk hasil tuai menjadi..

Sharifah Nadzarah said...

WAH BESTNYE NENS..DULU AKAK ADA TANAM BENDI..BYK GAK DPT HASILNYA..MMG SRONOK BERCUCUK TANAM NI...NAK TRY TANAM BAYAM PLAK LAH..BAYAM TU BELI BENIH YE NENS..

nur anis said...

wahh..ni dah tak payah beli sayur dah..:)

pinkcolour82 said...

wah,,,jd petani plop doh cik nen kita.apa2 hal pong bendi tue kalu tumis sodap........emmmm

maszmadi said...

seronoknyer..... lepas ni leh berniaga sayur dah kut.. haha

Eliss Mie said...

jeleznya..macam2 pokok ada. rumah kita ada tanah sekangkang anak kera jer :p bila ntah nak mula tanam balik pokok yg dlm pasu pjg tu, dah give up , sebab x hidup :p

LiYa HaNiF :: said...

hmmm syioknya ada mini kebun ni kan... nak masak terus petik fresh gitu..

Ibu Amani said...

rajinnya neni...:)

FARAH deeb said...

Hualaaa sangat jeles! Ghumahku takde tanah! Huaaaa...!!! (Baru tau sayur bayam boleh tanam kat umah aje haha... boleh?)
My latest Entry :)
JJCM: Nasi Kukus Ayam (Selera Kelantan)

Nafira usof said...

waaahhh... menjadiknye tanaman.. best ar leh makan hasil tanaman sendirik..
pastu dah pasti2 tak de racun kan~
best2~

MAMASUE said...

tgn org rajin ni...tanam apa pun menjadi =)

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

untungkan berbudi pd tanah..
heheh, kite nama aje kije pjbt pertanian tp malas nk berkebun... hihiihih

Fieza79 said...

menjadi je kan..tgn nens ni sejuk org kata..tanam apa pun menjadi hehee...kita tanam apa pun jrg mnjadi hihii..sendiri mls tanak mngaku kan...

ct rahani said...

sonok tgk hasil tanaman nens.. sejuk tangan org tua cakap.. apa yg ditanam semua menjadi.. :)

Ema Blog said...

memang segar semuanya..tangan sejuk nens ni

azizah :) said...

bestnya kak! menjadi! seronok kan bila tengok hasil yg kita semai tu berbuah...

Marya Yusof said...

As salam wbt Nens,

I'm so proud of u dear! Suka tgk hasil pokok2 ni... alahai... nnt ajar akak berkebun ye... boleh kita jadi petani modern bersama...hehehe ;))

Khaifaiz Khaifaiz said...

wah... dah tuai hasil

MrS. F!zA said...

segar2 je nens buah2 nye..mmg berhasil betul

lizz said...

wah bestnyer...sejuk tangan...tu yang subur pokok orang2 tua katakan...

LYAfrina said...

dah ada hasilnyer...

Aishah Jahirah said...

best gila...nak masak amek je.fresh dr kebun.suka la mcam ni...teringat kt kg dulu...:)

iklan lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...