klik-klik

26 November 2012

PISANG KEMBAR



pernah dengar x petua org tua2 ckp jangan makan pisang kembar camni..dibimbangi masa mengandung lahir baby kembar siam..Wallahhuaklam..sejauh mana kebenarannya tidak diketahui..mungkin ianya hanyalah kebetulan..
segalanya ditentukan Allah S.W.T..setiap kejadian pasti ada hikmahnyer...;)

n3 ringkas di hari isnin..hehehehe


psssstttt : arini bz skit..kelam kelabut dibuatnyer..huhu 


 

24 comments:

NM03 said...

pernah makan

maszmadi said...

tapi kalu time makan kita pisahkan dulu pisang tu, xder la jadi kembar siam kut kan, jadi kembar jerk.. haha

pssst : kelam kelabut xper neni, jangan kelam kelaut... *wink2

Fai CeritaCinta said...

hehe.. memang pernah dgr org tua2 ckp mcm tu (>__<)

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

besttt jugak kalau dapat baby kembar kan hehe

Myra Jay said...

Pisang kembar, jarang dijumpai..

Dapat bayi kembar siam or tak semua ketentuan Allah kan ;)

Khaifaiz Khaifaiz said...

pernah dgr juga

Nafira usof said...

aku sampai sekarang masih takut nak makan pisang kembar siam ginnih.. hahahaha..

Tihara said...

as salam

dedoulu akak penah dapat pisang kembar..telo kembar sbb kuning ada dua dlm tu..sosej kembar..ekekek sebab melekat kan frozen..btw nice entry sbb dah lama tk jumpa:)

Dee said...

dee mkn je..hehehe..

nik ros said...

penah dengar gak. tapi tak anggap btol pun sebab semuanya dari Allah kan

Amie said...

Masa kecik2 dulu selalu jumpa / makan pisang kembar sebab kami ada kebun pisang, sekarang ni jarang jumpa sebab jarang makan pisang he he he ehh..

LYAfrina said...

owhh.. ye ke?? lya bru tahu hal ni..

Ibu Amani said...

pisang ni neni beli ke tanam sendiri?

lizz said...

time kecik2 dulu suka sangat pisang kembar gini...

Marya Yusof said...

As salam Nens,

Dalam Al-Quran & hadis tak sebut so jgn caya! hehehee... kalau akak makan je... :))

Zura Zue said...

oo..ye ke...hehe..

pinkcolour82 said...

penah dgr kalu makan pisang kembar dpt anak kembar je......owh,,,mintak jauh la.

LiYa HaNiF :: said...

pernah gak dengar org tua cakap cam nie

Ema Blog said...

a'ah ramai yg takut makan..akan dikongsi dgn org lain

azizah :) said...

pernah dengar sampai nak cari sebab nak anak kembar..kembar siam o takk semuanya ketentuan Allah :)

MrS. F!zA said...

pernah beli jgk pisang kembar gini..hehe

nanas mahkota dia kembar pnh tgk?

Aishah Jahirah said...

penah dengar...tp kan selamber je makan pisang kembar, jambu kembar...xleh cayakan.semua tu ketentuan Allah SWT....

Waney Sayang said...

Baru je lpas mkn. Rase dye sedap dri pisang yg sama tandan dia

Waney Sayang said...

Baru je lpas mkn. Rase dye sedap dri pisang yg sama tandan dia

iklan lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...